חדשות

נתוני מש' הבריאות: "איכילוב" בראש דירוג העדפות הסטאז' של סטודנטים לרפואה

108 מתוך 659 סטודנטים לרפואה (16%) הציבו את המרכז הרפואי כעדיפות העליונה שלהם לסטאז' המתחיל השנה, לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו אתמול; אחריו בדירוג: "רבין-בילינסון", "שיבא", "רמב"ם" ו"הדסה עין כרם"

שולחן ניתוחים חדש להחלפות מפרק ירך במרכז הרפואי "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

(תוקן 19:38) המרכז הרפואי "תל-אביב-איכילוב" דורג במקום הראשון בשנה האחרונה מבחינת הביקוש והעדפות סטודנטים לרפואה לביצוע סטאז'. במקום השני ניצב המרכז הרפואי "רבין-בילינסון", במקום השלישי "שיבא", במקום הרביעי "רמב"ם" ובמקום החמישי ניצב המרכז הרפואי "הדסה" עין כרם.

משרד הבריאות, שפירסם אתמול (יום ג') את הדירוג, ציין כי במסגרת תהליכי השקיפות והנגשת המידע לציבור שהמשרד מוביל, הוא מציג נתונים על אודות דירוג העדפות הסטודנטים בוגרי רפואה בארץ לביצוע סטאז' על פי בתי החולים לשנת 2017.

דירוג ההעדפות נעשה בעת הגרלה מקוונת, שבה השתתפו השנה 659 סטודנטים העומדים לקראת שנת הסטאז'. הם התבקשו למלא שאלון על ההעדפות שלהם לגבי בית החולים שבו יבצעו את שלב זה. בתי החולים דורגו לפי סולם מ-1 עד 24.

לפי נתוני משרד הבריאות, כ-85% מהסטודנטים קיבלו מקום לסטאז' באחת משלוש העדיפויות הראשונות שבחרו. 108 סטודנטים ביקשו לבצע את הסטאז' ב"איכילוב" בעדיפות העליונה (16% מסך הסטודנטים), 102 בחרו ב"רבין-בילינסון" כעדיפות הראשונה לסטאז' ו-80 סטודנטים בחרו ב"שיבא" כעדיפות הראשונה שלהם.

במקומות האחרונים מבחינת העדפות הסטודנטים ניצבים "ברזילי" באשקלון, "פורייה" בטבריה ו"זיו" בצפת. רק שלושה סטודנטים, אחד לכל בית חולים, בחר בהם כעדיפות הראשונה. בבית החולים "יוספטל" באילת בחרו שני סטודנטים כעדיפות ראשונה לסטאז'; 4 סטודנטים בחרו ב"אסותא אשדוד", שצפוי להיפתח הקיץ; 5 סטודנטים בחרו את "וולפסון" כעדיפות העליונה שלהם.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר, כי מדובר ב״דור העתיד של הרפואה בישראל; דור המהווה נדבך מרכזי בהצמחת הרפואה הישראלית מעלה. אני בטוח שקליטתם תהיה מהירה וחיונית למערכת. הסטאז'רים הם נכס חשוב שיש לטפח אותו".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: ״אנו גאים בתהליך השקוף והדיגיטלי, ומקווים כי נתונים אלו יסייעו לסטודנטים בבחירתם ויסייעו לבתי החולים בפעילותם לקליטת הסטאז'רים ולהכשרתם לעתיד״

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  התמחות,  העדפות,  דירוג,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות

זה לא חדש שכולם רוצים בתל אביב בכל מחיר .
השאלה היא מה ההעדפות שלהם וכמה הולכים בסופו של דבר לפריפריה.

כדי לעבור לעבוד כרופא בפריפריה לוקחים בחשבון :
מקום עבודה לבת/בן זוג, רמת דיור ועלותו, רמת חינוך, משך נסיעה מהבית (רמת דיור וחינוך) עד למקום העבודה, אפשרות השתכרות נוספת (ניתוחים מי יבוא לניתוח פרטי לרופא "פריפרי", עבודה כעצמאי בקופות), רמת הרפואה בפריפריה והאתגר האישי (ניהול, הוראה, מינוי אוניברסיטאי).
כשכל הנתונים האלה ישתפרו - יגיעו יותר רופאים לפריפריה.

אנונימי/ת
08.02.2017, 18:23

הכותרת שגויה- לא מדובר במתמחים מדובר בהעדפות להגרלת סטאז'. בסופו של דבר, כמות הסטאז'רים המגיעה לכל בית חולים מוכתבת מראש ואינה תלויה בהעדפות.
אין שום דבר חדש בכתבה. איכילוב ובלינסון זוכים לדירוגים הגבוהים בהעדפות לסטאז' עוד לפני שאני הייתי סטאז'ר (וזה היה די מזמן).
יש שינוי במיקום של שיבא- בעבר הוא היה ממוקם יותר נמוך בדרישות.

בהנחה שרוב הסטודנטים מתגוררים באזור המרכז (גם מבין אלה שלומדים בטכניון ובבן גוריון), זה לא מפתיע שיש ביקוש לבתי החולים שבמרכז, עם עדיפות למרכזי העל (סוראסקי, שיבא, בלינסון).

הגיע הזמן להפסיק עם הגרלות ולעבור לשיטת הדומה ל MATCH בארה"ב. זה יעודד תחרות הן בין סטודנטים, והן בין המרכזים הרפואיים- ובכך ידרבן שיפור של כל הצדדים. מעבר לכך שזה יפחית מתחושת התסכול של מי שגר בדרום וקבל את נהריה או להפך. אנשים מגיעים לסטאז' בגיל די מבוגר, ולא תמיד זה פשוט לשנות מקום מגורים.

אנונימי/ת
09.02.2017, 18:19

אם לוקחים מקום ושני יחד שיבא מוביל מעל להפרש של 100 על איכילוב ורבין...זו הנקודה הכי חשובה השנה בבחירות האלו. המהפך ששיבא עשה חסר תקדים ברפואה בארץ!!!

אנונימי/ת
10.02.2017, 10:09

ולי יש יותר גדול משלך!

אנונימי/ת
09.02.2017, 19:05

אם סורוקה היה ממוקם במרכז הארץ, כל בתי החולים היו נשארים באבק, הרבה מאחוריו. מי שחכם מבין שכדאי לעבור לדרום בתחילת הקריירה הרפואית, על מנת לפרוח בהמשך.

שלום. הייתי מציעה לבתי חולים שלא נוטים אליהם מהסיבות האמתיות ורחוק ממה שהוכרז למעלה לשנות אסטרטגיה בהנחה שהיא קיימת! ספק סביר!
רואה במו עיניי ועל בסיס יומי לפחות ב 3 בתי חולים את היחס הלא יחס שמקבלים סטא'גרים. רחוווווווק מלהיות מלבב! מזכיר לי "הורה שהחליט לנטוש את ילדיו כי גם הוריו נטשו אותו בילדותו"
רופאים מתנכרים ביודעין לעמיתיהם!כול רופא מהווה עבור עצמו ועבור האחר ישות בפני עצמה! קשים לתמהיל! מתנכרים! רוע העבר/ החוויה צרוב להם בתודעה! רופא אחד יהיר ודחוי טען לשאלתי תן כתף לעמיתים שלך? הגיב בסלידה "כשהייתי סטאג'ר/ מתמחה עבדתי פי 10 יותר קשה. המשיך להאזין למוסיקה הרועשת מהמחשב".
מן המיותר לדבר על רופאים שסיימו במדינות זרות!! שם הקושי כפול ומכופל! ומתושע!!
לא ככה נוהגים במשאב כה יקר! לא ככה!!!
מנהלי בתי חולים ת ת ע ו ר ר ו! כבר לסוגיות של כלכלת בריאות בעקיפין!
סאאידה סדיק