חדשות

שערורייה בבריטניה: טעויות בציוני בחינת הגמר של אלפי סטודנטים לרפואה

תקלה טכנית במערכת האוטומטית לבדיקת שאלוני בחינת הגמר גרמה לטעויות בציונים. בתי החולים חוששים שלא יימצאו עבורם סטאז'רים ומתמחים צעירים לעבודה בקיץ

העיתון הלונדוני "גרדיאן" דיווח אתמול (יום ד') על שערורייה חסרת תקדים במערכת הבריאות הציבורית: אלפי סטודנטים לרפואה שקיבלו הצעות עבודה לקיץ בבתי החולים ברחבי האי הבריטי, התבשרו השבוע כי חלו טעויות בציוני בחינת הגמר של שנת הלמודים האחרונה שלהם ועקב כך לא יוכלו להתקבל לעבודה.

תחת הכותרת "הגלולה המרה" דיווח העיתון כי "כמעט כל סטודנט לרפואה בבריטניה קיבל הודעה על טעויות בציוני הבחינה שלו". הטעות נתגלה יום לאחר ש-7,200 סטודנטים קיבלו הודעות על קבלתם לעבודה כסטאז'רים צעירים – אבל אז הגוף הבוחן נצטווה ליצור קשר עם הסטודנטים ולהודיע להם שלא להיענות לפי שעה להצעות העבודה שקיבלו עד שהפרשה תגיע לפתרונה. הגוף הבוחן וצוות בודקי הבחינה נדרשים לעבור שנית על כל שאלוני הבחינות ולבדוק מחדש את התוצאות ואת הציונים.

דפי הבחינות של הסטודנטים לרפואה נבדקים באמצעות מערכת אוטומטית שמעניקה ציונים לתשובות הנכונות. החשד הוא שהטעויות חלו עקב תקלה טכנית הקשורה בראש הדיו של מכונות הצילום של השאלונים. כעת ייאלץ הצוות הבודק לעבור ידנית על אלפי שאלוני בחינה שמילאו הסטודנטים. הפרשה הביכה גם את מערך בתי החולים באי הבריטי, שהתארגנו עוד קודם לכן לקלוט סטודנטים לרפואה לאחר בחינת הגמר, במיוחד בתקופת הקיץ.

לדיווח המלא ב"גרדיאן"

נושאים קשורים:  חדשות,  סטודנטים לרפואה,  סטאז',  בחינת גמר
תגובות