חדשות

הטכניון ורשת רפואית קנדית מקימים מרכז לחדשנות בתחום הלב

את המיזם יובל פרופ' ליאור גפשטיין מ"רמב"ם" ומהטכניון; פיתוחים חדשניים, כמו משאבות-לב זעירות, ייבחנו במרכז רפואי בטורונטו

הטכניון בחיפה והרשת הרפואית הקנדית UHN, שמרכזה בטורונטו ומפעילה את בית החולים המחקרי הגדול במדינה, הכריזו הבוקר (יום ד') על הקמת Technion-UHN ICCI - מרכז בינלאומי לחדשנות במחקר הקרדיו-וסקולרי. מטרת המרכז היא פיתוח דרכים חדשות לטיפול במחלות לב, והוא יוקם בהשקעה של 75 מיליון דולר קנדי (235 מיליון ש"ח). כשליש מהסכום הזה יוקצה לטכניון. הרשת הקנדית הודיעה כי גייסה כבר 10 מיליון דולר קנדי, והשותפים למיזם מקווים שעד סוף 2014 יושלם הגיוס הכספי כולו.

את המיזם יוביל וירכז פרופסור ליאור גפשטיין מהמרכז הרפואי "רמב"ם", המשמש גם ראש המעבדה למחקר אלקטרו-פיזיולוגי של הלב ורפואה משחזרת בפקולטה לרפואה של הטכניון. פרופסור גפשטיין הוא מחלוצי המחקר היישומי-רפואי בתאי הגזע לצורך טיפולים קרדיו-וסקולריים. בין השותפים הקנדיים גם "מרכז מק'איוון" לרפואה רגנרטיבית, מכון הלב ע"ש פיטר מונק ובית החולים המחקרי הגדול בקנדה.

ד"ר בארי רובין, מנהל מכון הלב ע"ש פיטר מונק בטורונטו, אמר בטקס חתימת ההסכם על המיזם: "מחלות לב הן גורם תמותה משמעותי במדינות ה-OECD וגורם-התמותה השני בישראל ובקנדה. שיתוף הפעולה טומן בחובו פוטנציאל משמעותי לפיתוח הֶתקנים קרדיו-וסקולריים וטיפולים רגנרטיביים – חידושים רפואיים שיועילו לתושבי קנדה וישראל ולמעשה לאנושות כולה".

מדעני הטכניון אמורים לפתח התקנים חדשניים, כגון משאבות-לב זעירות, והצוות הרפואי במרכז הלב ע"ש פיטר מונק יקבע אם יהוו אופציות-טיפוליות מתאימות לחולים שכיום לא ניתן לטפל בהם.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי "שיתוף הפעולה עם המדענים והרופאים הקנדיים המובילים הוא יוזמה מלהיבה בעלת פוטנציאל משמעותי". פרופסור בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, ציין כי במרכז החדש יוכשר גם הדור הבא של חוקרים ומדענים בתחום הרפואי שיתמחו במיוחד בחקר תאי הגזע - תחום שעשוי לספק טיפולים חדשניים בספקטרום רחב של מחלות קשות.

נושאים קשורים:  חדשות,  הפקולטה לרפואה בטכניון,  פרופסור ליאור גפשטיין,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  רשת UHN,  מכון הלב ע"ש פיטר מונק,  "מרכז מק'איוון" לרפואה רגנרטיבית
תגובות