חדשות

משרד הבריאות: תוספת 75 מיליון שקלים לעידוד התמחות במקצועות רפואה במצוקה

זאת, בנוסף ל-620 מיליון שקל שהוקצו לתוכנית המענקים; המקצועות שנוספו השנה: פסיכאטריה למבוגרים ורפואת משפחה בפריפריה

מאבק הרופאים - מתמחים מפגינים (צילום: ששון תירם)
מאבק הרופאים - מתמחים מפגינים (צילום: ששון תירם)

משרד הבריאות הודיע אתמול (יום א'), כי סיכם עם ראשי האוצר על תוספת בסך 75 מיליון שקלים לתוכנית המענקים לעידוד התמחות במקצועות הנמצאים במצוקת כוח אדם, וכן במקצועות הרפואה שבהם קיימת מצוקת כוח אדם בפריפריה בלבד.

בהסכם האחרון עם ההסתדרות הרפואית, מסר משרד הבריאות, הוקצו כ-620 מיליון שקלים בפריסה רב-שנתית כמענקים לרופאים במקצועות המצוקה ובפריפריה. הצלחת הפרויקט הזה הביאה למיצוי כלל הסכום שנקבע לשם כך כבר השנה. תוספת התקציב בסך 75 מיליון שקלים הינה מעבר לסכום זה.

"תקציב זה הביא לשינוי משמעותי בבחירת מקצועות ההתמחות וחיזוק מקצועות שבמצוקה כדוגמה - רפואה פנימית, הרדמה וכירורגיה ובדגש על מחסור בהם בפריפריה", מסר משרד הבריאות בהודעה שהופצה אתמול לכל בתי החולים וקופות החולים.

מאבק הרופאים - מתמחים מפגינים (צילום: ששון תירם)

ארכיון: מאבק הרופאים ב-2011 - מתמחים מפגינים (צילום: ששון תירם)

השנה ישנה עלייה גדולה בשיעור מקבלי רישיון העיסוק ברפואה - הן בקרב בוגרי בתי הספר לרפואה הארץ והן בקרב בוגרים ישראלים שלמדו בחו"ל. במקביל, עקב פעילות של משרד הבריאות והמועצה להשכלה גבוהה בדבר תוספת מקומות לימוד בבתי הספר לרפואה בארץ,החלו כבר ללמוד בשנה א' מעל ל-700 איש, זאת בהשוואה ל-450 בוגרי רפואה בישראל השנה.

המקצועות שנוספו השנה לפרויקט הם: פסיכיאטריה למבוגרים ורפואת משפחה בפריפריה. מקצועות אלו נוספו לגריאטריה, פתולוגיה, נאונטולוגיה, הרדמה ורפואה דחופה, פסיכיאטריה ילדים.

עם זאת, לאור תוספת המתמחים הנדרשת, לא נכללו השנה בפרויקט תחומי רפואה פנימית וכירורגיה .
סכום המענק האישי ייקבע רק בסוף השנה, על פי מספר הרופאים שעונים על הקריטריונים ועל פי התקציב הניתן.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור ארנון אפק הודה לאגף התקציבים ולממונה על השכר באוצר "על נכונותם להמשיך את תכנית המענקים גם לאחר תום ההסכם. המקצועות שנבחרו יסייעו בקידום הרפורמה בפסיכיאטריה והרפואה הדחופה בחדרי המיון"

 להודעה של משרד הבריאות לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  הר"י,  משרד האוצר,  הסכם קיבוצי,  מצוקת כוח אדם,  מענקים למתמחים
תגובות
אודי
01.01.2015, 23:00

בכל הפרסומים שאני רואה ושומע לא מציינים שתי עובדות (ואני מדבר על מה שקרה לי)
1. משרד האוצר, דרך מס הכנסה, שדד ממני 48% מס על המענק, כאילו היה משכורת. אחרי מאבק משפטי, שיעלה לי 8% מההחזר, סוכם שהמס ירד ל-28%.
2. המענק נחלק לשתי פעימות, 2/3 מיד ועוד 1/3 אחרי שנתיים.
חשבתי שאוכל לרכוש לי דירה במעברי לפריפריה- ושכחתי מזה כבר

רופאה
02.01.2015, 09:53

משרד הבריאות צריך להשגיח מי מקבל . יש להקפיד שמי שמקבל ראוי . למשל לא לשלוח מי שכבר סיים התמחות ראשונה להתמחות ראשונה נוספת (לא מדובר על התמחות על ) וכך לא לאפשר לאחרים ועוד לקבל מענק .
מציעה לבדוק את מי שקבל קיבל . מדובר בכספים גדולים ואין לאפשר שחיתות !