חדשות

תוכנית חדשה להקמת בית חולים שיקומי בצפון תוצג היום ב"ועידת הגליל"

בוועידה, שתתקיים היום בעכו, תוצג גם תוכנית להקמת קמפוס לפקולטה לרפואה בצפת, בהשקעה של 400 מיליון שקל; נתונים לרגל הוועידה: 6 מתמודדים על כל מקום בפקולטה החדשה לרפואה בגליל

הפקולטה לרפואה בגליל של אוניברסיטת בר אילן (צילום: יח"צ)

תוכנית חדשה להקמת בית חולים שיקומי בגליל, בדומה לבית החולים "לוינשטיין" של שירותי בריאות "כללית" ברעננה, תוצג היום (ג') במסגרת "ועידת הגליל" השנתית, שתתקיים בעכו.

כמו כן, תוצג בכנס תכנית לקמפוס החדש והמתקדם לפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בצפת. עלות הפרויקט נאמדת בכ-400 מיליון שקל, והתוכנית היא שהקמפוס ייבנה במרכז העיר צפת ולא בכניסה אליה.

לפי הערכות, רק 10% מאלו שיסיימו את מסלול הלימודים בפקולטה לרפואה בצפת צפויים להישאר באזור הגליל

לקראת הכנס פורסמו אתמול נתונים לגבי הביקוש ללימודי רפואה בצפת. לפי הנתונים, על כל מקום בפקולטה החדשה מתמודדים ששה סטודנטים. בהליכי סיום סטאז' נמצאים 53 סטודנטים, מהמחזור הראשון של התוכנית התלת-שנתית להשלמת לימודי הסמכה ברפואה.

בנוסף, 107 תלמידים החלו השנה את הסטאז', ובתוכנית הארבע-שנתית לומדים עתה 269 סטודנטים.

אחת הבעיות הגדולות ביותר הכרוכות בסיום הלימודים, נמסר, היא שרק 10% מאלו שיסיימו את מסלול הלימודים צפויים להישאר באזור הגליל.

בסך הכל, בכל מקצועות הלימוד האקדמי שמתקיימים באזור הגליל, לומדים עתה כ-24 אלף סטודנטים. לפי הנתונים, השכר הממוצע למשרה בגליל נמוך בכ-40% בהשוואה למרכז הארץ.

אורח הוועידה השנה, נמסר, הוא השר לפיתוח הנגב, הגליל ואזורי הפריפריה, אריה דרעי מש"ס. הוא הודיע כי יציג בכנס את "התכנית האסטרטגית" לפיתוח צפון הארץ והגליל. דרעי אמר לאתר NRG, כי ידאג שהתכנית תעלה בהקדם להחלטת ממשלה.

נושאים קשורים:  חדשות,  הפקולטה לרפואה בצפת,  אוניברסיטת בר אילן,  בית חולים שיקומי,  "ועידת הגליל",  אריה דרעי
תגובות