חדשות

דיווח: שאלות מהבחינה למועמדים לתואר מקוצר ברפואה דלפו והופצו ב"פייסבוק"

לפי הדיווח, סטודנטים ישראלים שעברו את הבחינה אתמול בקפריסין הפיצו השאלות בקבוצת פייסבוק של הנבחנים הישראלים, שאמורים להיבחן בה היום (א')

פייסבוק (צילום: אילוסטרציה)
פייסבוק (צילום: אילוסטרציה)

אוניברסיטאות תל-אביב ובר-אילן בודקות מידע שהוצג לפניהן אמש (יום א'), לפיו שאלות רבות מהבחינה למועמדים לתואר הארבע-שנתי ברפואה (מסלול מקוצר לתואר דוקטור המיועד לבעלי תואר ראשון) הודלפו והופצו בפייסבוק; כך דווח הבוקר במהדורת החדשות של "גלי צה"ל". הבחינה אמורה להתקיים היום.

אוניברסיטת בר-אילן: "אנחנו בודקים את המידע. הואיל ואין מדובר במבחן ישראלי, איננו מוסמכים לבטל אותו. הבחינה תתקיים כמתוכנן:

על-פי הדיווח, בישראל כ-130 מקומות לסטודנטים במסלול זה באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת בר אילן. אלפי סטודנטים מבקשים להירשם למסלול הזה, מה שהופך את הבחינה לחשובה במיוחד. אתמול נמצאו בפייסבוק, בקבוצה שבה חברים כ-2,000 מועמדים, חלק מהשאלות המודלפות.

הבחינה נערכת בכמה מדינות בעולם על ידי גוף בינלאומי. שלשום התקיים בקפריסין המבחן שייערך בישראל היום. מרבית הסיכויים הם, שסטודנטים ישראלים שעשו את המבחן בקפריסין הפיצו לחבריהם את השאלות מתוך השאלון.

אוניברסיטת תל אביב מסרה בתגובה לדיווח: "נבחן את הנושא ונגיב בהתאם". תגובת אוניברסיטת בר-אילן : "המידע על כך שהמבחן הודלף לנבחנים בישראל אכן הגיע אלינו. אנחנו בודקים את המידע. הואיל ואין מדובר במבחן ישראלי, איננו מוסמכים לבטל אותו. הבחינה תתקיים כמתוכנן. נתייעץ עם עמיתינו בפקולטות האחרות ונמתין להנחיות מהחברה בארצות-הברית שמנהלת ומבצעת את הבחינה, כיצד לנהוג".

נושאים קשורים:  חדשות,  תואר מקוצר ברפואה,  אוניברסיטת תל אביב,  אוניברסיטת בר אילן,  שאלון,  דליפה,  מבחן
תגובות
אנונימי/ת
18.04.2016, 20:10

חברה חיצונית בוחנת רופאים לרישיון? האם מתגמלים אותה בבונוס כשאחוז הנכשלים יורד? מי מפקח על איכות הבחינ והשאלות ולמי היה את הרעיון ההזוי להוציא את הבחינה לגורם זר?!?

18.04.2016, 20:28

זו בחינה מקדימה לפני כניסה ללימודים. הבחינה היא בעיקר על ביוכימיה והיא לא רעה בסינון ראשוני לפי ידע שנרכש בעיקר בתואר הראשון הנדרש (pre-med). אחרי הבחינה הזו יש עוד מסלול מכשולים שלם לפני שמתקבלים לתכנית ה-4 שנתית.