חדשות

בוגרי המחזור הראשון של הפקולטה לרפואה בגליל יקבלו מחרתיים את תארי הדוקטור

48 סטודנטים שהחלו את לימודי הרפואה באוניברסיטאות בחו"ל והמשיכו אותם בפקולטה לרפואה בגליל של אוניברסיטת בר-אילן, יקבלו ביום רביעי תארי MD

הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל (צילום: דרור מילר, אוניברסיטת בר-אילן)

48 סטודנטים, בוגרי המחזור הראשון של הפקולטה לרפואה בגליל של אוניברסיטת בר אילן, יקבלו מחרתיים (יום ד') את התואר דוקטור לרפואה (MD) בטקס הסמכה. הסטודנטים החלו את לימודיהם האקדמיים באוניברסיטאות שונות בחו"ל והשלימו את השלב הקליני בהכשרתם בישראל.

הסטודנטים עברו את השלב הקליני במחלקות בתי החולים השונים ברחבי הגליל – "זיו" בצפת, "פורייה" ליד טבריה, נהרייה, עכו ונצרת – וכן במרפאות הקהילה ובשירותי הבריאות האחרים בצפון הארץ. את התמחותם הם החלו בבתי חולים שונים ברחבי הארץ.

בטקס החגיגי אמורים להשתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, השר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי, ראש ות"ת במועצה להשכלה גבוהה, פרופ’ יפה זילברשץ, מנהלי בתי החולים המסונפים לפקולטה וראשי רשויות מקומיות באזור.

הפקולטה לרפואה בגליל הוקמה בשנת 2011, כדי לענות על הצורך ברופאים מיומנים, לבלום את תופעת "בריחת המוחות" מישראל באמצעות מבצע להחזרת סטודנטים ישראלים שלמדו בחו"ל, לצד החזרת מורים וחוקרים מהמוסדות הנחשבים ביותר בעולם, ובה בעת להרחיב את אפשרויות התעסוקה לתושבי הצפון ולפתח את הגליל ואת העיר צפת, בפרט.

השנה לומדים בפקולטה כ-500 סטודנטים לרפואה ולתארים מתקדמים (תואר שני וגם דוקטורט במדעי הרפואה). 110 סטז'רים בוגרי הפקולטה עובדים כיום בבתי החולים בארץ.

דיקן הפקולטה, פרופ’ רן טור-כספא, ציין כי המוסד תורם למערכת הבריאות בגליל במגוון היבטים ובכלל זה בתקנים חדשים שנוספו לבתי החולים ובקהילה, בחיזוק התשתית המקצועית, המחקרית והאקדמית. "הפקולטה מכשירה רופאים ומדענים והיא ייחודית בהשפעתה על הפיתוח הרפואי, האקדמי, החברתי והכלכלי של כל צפון המדינה", אמר פרופ' טור-כספא.

נושאים קשורים:  חדשות,  הפקולטה לרפואה בגליל,  אוניברסיטת בר אילן,  טקס,  הסמכה,  גליל
תגובות
אנונימי/ת
30.05.2016, 22:29

נהדר , מזל טוב ! מדובר בסיפור הצלחה שיועיל למערכת הבריאות בישראל