חדשות

האיגוד לנפרולוגיה ויתר לחץ דם העניק אות מפעל חיים לפרופ' בתיה קריסטל

האות הוענק בטקס שנערך בחודש שעבר, כהוקרה על פעילותה בקידום המחקר והנפרולוגיה בישראל; "התרגשתי מאוד מההכרה המקצועית של עמיתי בהשקעה האקדמית, הרפואית והאישית רבת השנים"

פרופ' בתיה קריסטל (צילום: דרור מילר / יח"צ)

האיגוד הישראלי לנפרולוגיה ויתר לחץ דם העניק אות מפעל חיים לפרופ’ בתיה קריסטל - מומחית ורופאה חוקרת, סגנית הדיקן למחקר קליני בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל ומנהלת המרכז לנפרולוגיה, דיאליזה, יתר לחץ דם ומחלות כליה ב"מרכז הרפואי לגליל" בנהריה' בו היא גם משמשת כמנהלת המחקר.  האות ניתן בטקס שנערך בחודש שעבר ב"דן קיסריה" כהוקרה על פעילותה בקידום המחקר והנפרולוגיה בישראל.

המרכז לנפרולוגיה בבית החולים בנהריה מוכר על-ידי האיגוד הנפרולוגי האירופי והבינלאומי כמרכז להכשרה רופאים בתחום הקליני ובמחקר.
בנוסף להיותה רופאה ומדריכת סטודנטים לרפואה, פרופ’ קריסטל גם חוקרת מובילה בארץ ובעולם.

"כל חיי המקצועיים ראיתי חשיבות רבה בביצוע מחקר תרגומי בין כותלי בית החולים - החל ממיטת החולה למעבדה וחזור - עד לריפוי"

מחקריה מתמקדים בגורמי סיכון לא מסורתיים המאיצים תהליכי טרשת עורקים. המחקרים פורסמו ומתפרסמים בכנסים בארץ ובכנסים הבינלאומיים. במעבדות המחקר של בית החולים, פרופ’ קריסטל מנחה סטודנטים לרפואה וסטודנטים לתואר שני ושלישי במדעי הרפואה מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל.

פרופ’ קריסטל סיימה לימודי רפואה בהצטיינות בטכניון. היא עוסקת בתחום הנפרולוגיה כ-36 שנה. בראשית דרכה היתה האשה הראשונה בישראל שניהלה מחלקה נפרולוגית למבוגרים והמנהלת הצעירה ביותר בתחומה. לימים ייסדה את עמותת חולי הכליה בישראל וצירפה אותה לעמותת חולי הכליה הבינלאומית, על מנת להעלות את המודעות הציבורית לצרכים המיוחדים של אוכלוסייה זו.

פרופ’ קריסטל מדגישה את חשיבות הרגישות והמודעות לסבל הרב של החולים באי ספיקת כליות כרונית. לאורך השנים זכתה פרופ’ קריסטל להכרה מקצועית ואקדמית בארץ ובעולם, ולפני כחמש שנים צוינה על ידי האיגוד העולמי לנפרולוגיה (International Society of Nephrology) כאחת משמונה הנשים המובילות והמשפיעות בעולם בתחום הרפואי הזה.

"כל חיי המקצועיים ראיתי חשיבות רבה בביצוע מחקר תרגומי בין כותלי בית החולים - החל ממיטת החולה למעבדה וחזור - עד לריפוי. ואכן חלומי מתגשם. בימים אלה נבנים מכוני מחקר בכל המרכזים הרפואיים בגליל על ידי אוניברסיטת בר-אילן. הם מהווים פלטפורמה לשיתוף מחקרי בין חוקרים וסטודנטים בפקולטה לבין חוקרים במרכזים הרפואיים. אני מקווה שמערכת הבריאות תכיר בחיוניות ובנחיצות של עשיית מחקר בין כותלי בתי החולים לקידום הרפואה ובריאות החולים. יש צורך בהשקעת משאבים ותקנים במכוני המחקר בבתי החולים ובמיוחד בפריפריה", אמרה פרופ’ קריסטל.

היא הוסיפה: "התרגשתי מאוד מההכרה המקצועית של עמיתי בהשקעה האקדמית, הרפואית והאישית רבת השנים. אני מודה ומוקירה את האנשים שהיו לצדי לאורך כל הדרך: רופאים, סטודנטים, חוקרים ומשפחתי. אני מקווה שדור העתיד ימשיך לקדם ולחקור את תחום הנפרולוגיה וימצא במהרה מזור לחולים ופתרון למחלות".

נושאים קשורים:  חדשות,  אות מפעל חיים,  הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל,  פרופ' בתיה קריסטל,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות
14.06.2016, 17:21

הערכה והוקרה עמוקה לפרופ' קריסטל, בשם כל רופאי הקהילה בגליל, היי ברוכה, ראי פרי, ברכה, הנאה ומשמעות בכל דרכיך

אנונימי/ת
17.06.2016, 15:03

תמיד ראשונה.
כמו קריסטל, כמו שרימפס קריסטל, גם בתיה הטובה ביותר