חדשות

הסכם לשת"פ בתחום ההוראה בין הפקולטה לרפואה בגליל לקופת חולים "לאומית"

עד כה למדו הסטודנטים לרפואה בפקולטה בצפת רק ב"כללית" וב"מכבי"; לאחר ההסכם שנחתם השבוע יילמדו גם במרפאות הקהילה של קופת חולים "לאומית"

מימין: נועם דוד רשלבך, פרופ' שלמה וינקר, פרופ' רן טור-כספא וניסים אלון (צילום: יח"צ)

הסכם לשיתוף פעולה בין הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל לבין "לאומית שירותי בריאות" נחתם השבוע. במסגרת ההסכם, יילמדו הסטודנטים לרפואה לימודים קליניים גם במרפאות הקהילה של קופת חולים לאומית.

ההסכם נחתם בטקס שנערך בקמפוס הפקולטה בצפת בהשתתפות דיקן הפקולטה, פרופ’ רן טור-כספא, מנכ"ל קופת חולים לאומית, נסים אלון ופרופ’ שלמה וינקר, ראש חטיבת הרפואה ב"לאומית".

מנכ"ל "לאומית": "האתגרים העומדים בפני רופא שגם מלמד סטודנטים גורמים לשינוי משמעותי בשגרת עבודתו ובהתייחסותו למקצוע"

לימודים קליניים מתקיימים במרפאות של שירותי בריאות כללית במחוז צפון מאז הקמת הפקולטה לפני כחמש שנים. במחוז גליל מערב הם נעשים בשיתוף "כללית" ו"מכבי שירותי בריאות". עתה, גם רופאי קופת חולים "לאומית" במחוז הצפון מצטרפים לסגל הקליני של הפקולטה.

בדבריו בטקס, עמד פרופ’ טור-כספא על חשיבות הרפואה בקהילה ועל תרומתה לפיתוח השירות הרפואי בגליל. "הדגש המושם בתוכנית הלימודים הקליניים בפקולטה על הלימוד במרפאות הקהילה, משקף את החשיבות ההולכת וגוברת של הטיפול האמבולטורי בקהילה ואת המחויבות החברתית של הפקולטה להכשרת רופאים, הרואים את עצמם כחלק מהקהילה שבה הם מטפלים", אמר.

ניסים אלון ציין, כי מבחינת רופאי הקופה התכנית היא בגדר אתגר: "האתגרים העומדים בפני רופא שגם מלמד סטודנטים גורמים לשינוי משמעותי בשגרת עבודתו ובהתייחסותו למקצוע. הצורך ללמד, לענות על שאלות הסטודנטים המצוידים בידע עדכני, בסקרנות מקצועית ובשאיפות לעתיד, מחייב את הרופא המנחה להמשיך ללמוד, להתעדכן בקביעות ולהתפתח בתחומי ההוראה. אין לי ספק שהרופאים, ולא רק הסטודנטים, ילמדו מהמפגש המעשיר הזה".

נושאים קשורים:  חדשות,  הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל,  לימודים קליניים,  לאומית שירותי בריאות,  קופות חולים,  לימודי רפואה,  פרופ' רן טור-כספא
תגובות

פרופ' וינקר תודה להיותך בלאומית!
בהצלחה רבה לסטודנטים.