חדשות

אושר לקריאה ראשונה בכנסת: הקלות בבחינות לרוקחים שלמדו בחו"ל

יו"ר ועדת הבריאות: בקרוב ייקבעו הקלות גם לרופאים ולאחיות שלמדו ועסקו במקצועותיהם בחו"ל ורוצים לעלות או לחזור לעבוד בישראל

בית מרקחת, רוקח, תרופות (צילום: אילוסטרציה)

ועדת הבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ אלי אלאלוף ("כולנו"), אישרה אתמול (ב') את הצעת החוק של אלאוף, לפיה רוקחים שעסקו במקצוע זה במשך שנתיים לפחות בחו"ל ומבקשים לעבוד ברוקחות בישראל, יידרשו לעמוד רק בחלק מהבחינה בישראל.

לפי הצעת החוק, הרוקחים ייצטרכו לעבור את הבחינה בנוגע לחלק המשפטי בלבד, אך לא המקצועי, ויעבדו בפיקוח במשך שנה בטרם יקבלו רישיון לעסוק ברוקחות בארץ.כיום נדרשים הרוקחים מחו"ל לעמוד גם בבחינה מקצועית.

יו"ר הוועדה: "נסייע גם לרופאים ואחיות שלמדו ועבדו בחו"ל, כדי שיוכלו לעבוד בישראל. אנחנו משוועים לידיים עובדות מיומנות בתחומי הרפואה והבריאות"

הצעת החוק מתווספת להכרה בלימודי תעודה של מי שעסקו במקצועות פרא-רפואיים בחו"ל (תזונה, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת), ולפטור שהוענק מבחינות רישוי לרופאי שיניים עם ותק של 5 שנים בעיסוק במקצוע זה במדינה אחרת - שאושרו בוועדה בחודשים האחרונים.

חכ" אלאלוף הדגיש במהלך הדיון: "בניגוד לפרסומים שונים, זו אינה הצעת חוק המיועדת לעולים בלבד. החוק גם יחזיר הביתה צעירים ישראלים שלמדו בחו"ל ונשארו שם. על שולחן הוועדה מונחת חקיקה נוספת, בעניינם של רופאים ואחיות שלמדו ועבדו בחו"ל, וגם להם נסייע כדי שיוכלו לעבוד בישראל. אנחנו משוועים לידיים עובדות מיומנות בתחומי הרפואה והבריאות".

ראש אגף הרוקחות במשרד הבריאות, ד"ר אייל שוורצברג, אמר כי הצעת החוק מאוזנת. הוא הדגיש כי בכל זאת נדרשים העולים והשבים לארץ לעמוד בבחינה המשפטית בדיני רוקחות, מכיוון שבשנים האחרונות חלו תמורות רבות בתחום זה בישראל.

נושאים קשורים:  חדשות,  עלייה,  ועדת הבריאות של הכנסת,  הקלות,  ח"כ אלי אלאלוף,  רוקחים
תגובות