• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

המדינה תממן נסיעות לטיפולים רפואיים ולינה במרכז לתושבי אילת

בעקבות סגירת שדה דב, הודיע ראש הממשלה כי תושבי אילת יקבלו מימון נסיעות לטיפולים רפואיים והסעה מפתח המטוס בנתב"ג לבתי החולים במרכז | מענקים יינתנו לצוותים רפואיים שיעברו לגור באילת

העיר אילת. צילום: שאטרסטוק

בעקבות סגירת שדה דב בתל אביב, הודיע אמש (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו כי תושבי אילת יקבלו בתמורה מימון נסיעות לטיפולים רפואיים והסעה מפתח המטוס שיביאם מאילת לנתב"ג – לבתי חולים במרכז תל אביב. כמו כן סוכם כי המדינה תיתן מענקים לרופאים שיטוסו לאילת ממרכז הארץ כדי להעניק שירות רפואי, ותעביר מענקים לצוותים הרפואיים שיעברו להתגורר באילת למשך חמש שנים.

עוד הודיע ראש הממשלה כי בסיכום עם שרי האוצר התחבורה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה, תובא לממשלה בתוך שלושה שבועות תכנית לפיתוח העיר אילת בסך של 400 מיליון שקל. שר האוצר והנהלת משרדו, נמסר בהודעת משרד ראש הממשלה, התחייבו להעמיד את המקור התקציבי לתכנית זו.

נתניהו גם הודיע כי המדינה תממן מוניות הלוך וחזור מנתב"ג לחולים שמגיעים מאילת לטיפול רפואי במרכז הארץ. חולים כרוניים יקבלו מונית מפתח הבית לשדה התעופה רמון, מימון לטיסה, לנסיעה במונית לבית החולים וגם מימון הלינה בתל אביב.

ד"ר אלדר ברקוביץ, מנהל בית החולים יוספטל באילת, אמר בתגובה להחלטה שפורסמה על ידי דוברות משרד ראש הממשלה : "כל דאגותינו נתונות ברגע זה לחולים ולמציאת פתרונות ברמה הלאומית שיביאו רופאים לאילת מדי שבוע על מנת לשמור על מתן שירות רפואי איכותי העונה על צורכי המטופלים".

קודם לכן, שעות ספורות לפני הדיון על עתיד שדה דב, שכאמור נסגר, הפנה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן דרישה לראש הממשלה להציב באילת באופן קבוע מסוק לפינוי רפואי.

במכתב ששיגר לראש הממשלה כתב ליצמן בין השאר: "על מנת להבטיח שבעת צורך רפואי דחוף תעמוד לתושבי אילת והתיירים האפשרות לקבל טיפול רפואי מציל חיים - מוכרחים להציב מסוק ייעודי לטובת פינוי רפואי בעיר אילת".

במכתב מצוין כי עלות הקמת מנחת מסוקים אזרחי באילת – הוצאה חד פעמית – חמישה מיליון שקל ויש להוסיף לכך עוד שמונה מיליון שקל בשנה להבטחת זמינות 24/7 לתושבי העיר לשירות הזה.

עוד ציין סגן שר הבריאות כי יש סיכום עם האוצר על תקציב בסך 15 מיליון שקל בשנה לשיפור השירות הרפואי באילת ושיפור הנגשת שירותי בריאות לתושבי אילת במרכז הארץ. ב-2016, ציין ליצמן במכתבו, היו 14 פינויים באמצעות מסוק מאילת לבתי חולים במרכז הארץ, ב-2018 – 60 והצפי שהשנה יהיו 100.

בנוסף אמר ד"ר ברקוביץ', מנהל בית החולים יוספטל באילת, בשיחה עם Ynet: "האירוע הזה (סגירת שדה דב) דרמטי. ממחר אין לי מספיק טיסות לרופאים שצריכים להגיע לתת טיפולים פה באילת, אין לנו מושג מה יקרה".  עוד אמר: "כיום יש מעט מאוד טיסות בין אילת לנתב"ג – מה שאמור להיות עורק התעבורה הראשי בין העיר הדרומית למרכז הארץ.

"אנחנו פיזית לא רואים דברים קורים למרות כל ההבטחות והדיבורים שהיו לנו עם משרדי הממשלה. לא קיבלנו שום הנחיה כתובה וברורה. גם אם זה יקרה, כל ההתנהלות בתוך נתב"ג כמו שאנו מכירים אותה עד היום - אלא אם כן תשתנה באופן דרמטי מאוד - תגרום לרופאים להחליט שלא לבוא אלינו".

נושאים קשורים:  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  שדה דב,  בית החולים יוספטל,  ד"ר אלדר ברקוביץ',  חדשות,  נתב"ג,  שירותי רפואה באילת
תגובות