חדשות

בית המשפט קבע: ה"כללית" תחשוף החלטות ועדות החריגים שלה

בעקבות עתירתה של התנועה לחופש המידע והטענה כי החלטות ועדת החריגים מתקבלות בדלתיים סגורות, תיאלץ ה"כללית" למסור את פרטי המקרים שהוגשו אליה ללא זהות הפונים לוועדות

פסק דין. אילוסטרציה

שופטת בית המשפט המחוזי אביגיל כהן הורתה לשירותי בריאות כללית להעביר בתוך שלושה חודשים לידי התנועה לחופש המידע, רשימה מפורטת של החלטות ועדת החריגים שלה שנתקבלו בשנים 2019-2016 במענה לבקשות שהוגשו לוועדה למתן אישור לתרופות שאינן בסל ובמקרה של אישור, תממן אותן הקופה.

ההחלטה ניתנה בעתירה שהגישה התנועה לחופש המידע נגד "הכללית". העותרת טענה כי החלטות ועדת החריגים מתקבלות במחשכים ובדלתיים סגורות.

בפסק הדין של השופטת כהן צוין כי לאחר ששני הצדדים הגיעו להסכמה, נקבע כי "הכללית" תעביר לידי העותרת טבלה שבה ייכללו הפרטים הבאים בלבד: תמצית המקרה שלגביו הוגשה כל בקשה לוועדת החריגים, הנסיבות הרפואיות להגשת הבקשה, תיאור המקרה, שם התרופה או הטיפול שהוועדה נתבקשה לאשר והחלטה האם ניתן האישור או לא, וכן תמצית הנימוקים להחלטה. מהטבלה יושמטו פרטים מזהים או אישיים.

בעתירה, עליה דווח ב"דוקטורס אונלי", טענה התנועה לחופש המידע, באמצעות עו"ד יערה וינקלר שליט ממשרד קנולר ושות', כי "בכוחה של הוועדה לדון אדם לחיים או למוות".

בדיון לפני השופטת בשבתה כערכאת ערעור בעניינים מנהליים בתל אביב, נאלצה העותרת לוותר על הדרישה לקבל את הפרוטוקולים עצמם של החלטות הוועדה, מאחר שלטענת קופת חולים כללית, ליקוטם והשחרת הפרטים המזהים של המטופלים כרוכים בהשקעת משאבים גדולה. בסופו של דבר עמדה זאת התקבלה לצד ההחלטה שהושגה כאמור בהסכמה.

התנועה לחופש המידע מקווה שעתה גם שאר קופות החולים ינקטו בהליך הזה בעקבות פסק הדין.

נושאים קשורים:  ועדת חריגים,  שירותי בריאות כללית,  התנועה לחופש המידע,  פסק דין,  חדשות
תגובות

סוף סוף חולים ידעו מדוע דחו אותם ויוכלו גם לערער על ההחלטה
חבל שלא חשפו את שמות חברי הועדה כדי שכולם יוכלו לדעת מי פוגע בחולים.

אנונימי/ת
16.12.2019, 21:56

רעיון גאוני ישראל. כך חברי הוועדה יצטרכו לחשוש שאיזה בן משפחה חמום מוח של חולה יחכה להם ליד הבית אם לא יחליטו לשביעות רצונו. זה בטוח יתרום להחלטה מקצועית.

אנונימי/ת
16.12.2019, 22:29

מדוע שלא תתנדב אתה לוועדה כזאת ואז תוכל לאשר הכל?
אתה רציני?

אנונימי/ת
17.12.2019, 18:16

איך ניתן לחזות בפלא באופן מעשי? או שהרשות שמורה לתנועה העותרת בלבד?

אנונימי/ת
06.01.2020, 21:50

לא יקרה כלום, אם ניקי ל. יחשוף את החלטותיו, ולא יסתתר מאחורי אנונימיות כמוני..