חדשות

ארגון המתמחים לשר העבודה והרווחה: אל תחדש ההיתר לתורנות של 26 שעות

ד"ר ריי ביטון, יו"ר "מרשם", פנתה לשר איציק שמולי בבקשה לא לאפשר את הארכת תוקפו של ההיתר שיפוג בשבוע הבא: "להפסיק את המנגנון המסוכן והבלתי אנושי"

מאבק המתמחים בישראל לקיצור תורנויות. צילום: ארגון מרשם

ארגון הרופאים המתמחים מרשם פנה אתמול (ד') בדחיפות לשר העבודה והרווחה איציק שמולי בבקשה שיבטל את ההיתר המאפשר להעסיק רופאים בתורנויות של 26 שעות. בפנייה לשר נאמר: "בסמכותך להפסיק את המצב הנוכחי המאפשר לחייב אותנו לעבוד ללא תנאים של בני אנוש".

תוקפו של ההיתר יפוג בשבוע הבא (16 ביוני). שר העבודה והרווחה אחראי לאשר היתרי עבודה החורגים מהאמור בחוק שעות עבודה ומנוחה.

את הפנייה לשר העבירה ד"ר ריי ביטון, יו"ר הארגון. היא כתבה בין השאר שהשר מתבקש "להפסיק את המנגנון המסוכן והבלתי אנושי של תורנויות 26 שעות ולא לאפשר את הארכת תוקפו של ההיתר".

עוד ציינה יו"ר מרשם במכתבה אל השר: "26 שעות תורנות הן צורת העסקה פושעת הפוגעת בבריאות המטפלים והמטופלים, באיכות הטיפול הרפואי ובאיכות ההכשרה למתמחים. אנו פונים אליך בקריאה דחופה להפסיק את ההעסקה הפוגענית והבלתי אפשרית הזו הפוגעת ברופאים המתמחים ובמטופלים ולא מאפשרת לנו לעבוד כבני אדם, ולא לחתום על הארכת ההיתר".

הפנייה לשר היא במסגרת המאבק שמנהלים המתמחים לקיצור משך התורנות שלהם וגם על רקע תחילת דיוני הוועדה העליונה שהקימה הר"י לבחינת הנושא. בוועדה אין ייצוג ל"מרשם".

נושאים קשורים:  ארגון מרשם,  מאבק המתמחים,  ד"ר ריי ביטון,  קיצור תורנויות,  חדשות,  שר העבודה והרווחה,  איציק שמולי
תגובות
אנונימי/ת
12.06.2020, 11:36

אין ספק שמרשם ומנהיגתם מצויינים ביחסי ציבור. הם גייסו את השופרות של כל מי שלא מבינים בנושא לטובתם. הטיעונים שלהם מופרזים וההאשמות על ״פשע״ ו״חוסר אנושיות״, מופרכים בעליל.

אנונימי/ת
12.06.2020, 11:41

עוד בכיר שזקוק לרכוב על גב של מתמחיב, כמובן שזה לא האינטרס שלך

אנונימי/ת
12.06.2020, 15:13

אם המצב כל כך גרוע, ולעשות תורנות גובל בפשע נגד האנושות, אז אולי הכתובת לטענות היא ביה״ד הבינלאומי בהאג. ואולי מי שצריך להגיש את התביעה הם לא הסטודנטים והמתמחים הצעירים של מרשם, אלא הבכירים שעברו את מלוא מסכת העינויים הזאת בהתמחותם.
ככל שעקבתי, עד כה אנשי מרשם לא גיבו את טענותיהם בעובדות ובארועים ספציפיים, רק בסיסמאות.

12.06.2020, 12:24

למתמחים יש אבא ואמא בתוך הרי והם אינם נזקקים למקופחת המקצועית ריי ביטון הצבועה
ושלא ישכחו שבתום ההתמחות הם הופכים לרופאים בכירים בתנאים גרועים-עדיין

אנונימי/ת
13.06.2020, 13:36

הגזמה עד אי אמירת אמת, כדי לקבל אמפתיה אינה ראויה. כל עוד בערבים ובלילות אין השגחה וליווי של מומחה, לימוד והדרכה, ישיבות רופאים וכו , אלא רק " כיבוי שריפות " עד לשעות הבוקר, אין מנוס מתורנויות שמשכן המינימלי הוא 26 שעות. בכל משך אחר, המתמחה יחסיר יותר מידי שעות עבודה בבקרים, עם הצוותים הרב מקצועיים, הבכירים, שהכרחיים להכשרתו התקינה. יחשבו המתמחים האם מוטב לעבור 5 שנים עם תורנויות, או כל החיים לעבוד בערבים ובלילות, כי האלטרנטיבה לקיצור התורנות, הוא לאלץ את המומחים לעבוד עד הלילה ( כפי שהיה בתקופת הקורונה שכה אוהבים לצטט אותה בטענותיהם), ולהזכיר כי לא עוד זמן רב, הם יהיו המומחים, וכדאי לחשוב על המכלול

אנונימי/ת
15.06.2020, 11:54

עם כל הכבוד לשר רצוי ללמוד את הנושא לפני שיוצאים בהצהרה מסוג "אין בכוונתי לתת צ׳ק פתוח להמשך ההעסקה הפוגענית של המתמחים ברפואה". זאת סתם התיפיפות ונסיון למצוא חן בעיני המתמחים.הסתיימה כבר שביתת הקוטג' !
המהות כעת היא חיי אדם.מתן התמחות נאותה ומקצועית.האם כל המתמחים חושבים שזה פוגעני ? האם להחליף תורנים כל 8 שעות יכול להיות "פוגעני לחולים"?!
עצם העובדה שקימת "תנועת מחאה" של מספר מתמחים לא אומר שכולם מסכימים איתה.הקימו ועדה מכובדת שמונתה לצורך הענין ע"י אולי כדאי לשמוע מה יש בפיה לפני שקובעים שזאת "העסקה פוגענית".אף אחד לא מעוניין לפגוע במתמחים כי אם להכשיר אותם בתנאים הטובים ביותר לפעילותם.כמובן שיש מתמחים שיתקשו להיות ברצף מספר שעות כה ארוך בבית החולים,אם בנוסף להתמחותם הם מובילים הפגנות, מחאות,פעילים פוליטית ומחזיקים קליניקה לרפואה אסטטית קצת קשה..
לקבוע מראש שזאת "העסקה פוגענית" מביא רושם להתנכלות אין לאף אחד את הרצון לפגוע או לרמוס את המתמחים.