חדשות

Recall למכונות הנשמה ומכשירים תומכי נשימה מתוצרת פיליפס

ההוראה על הפסקת השימוש במכשירי ההנשמה ניתנה בעקבות תקלה בספוג המשמש להפחתת רעשים במכשירים וסכנת חדירה של גזים רעילים לדרכי הנשימה

recall למכשירי הנשמה של פיליפס. צילום: אילוסטרציה

משרד הבריאות הודיע הבוקר (ד') שחברת פיליפס העולמית הודיעה כבר ב-14 ביוני 2021 על הפסקת השימוש והחזרה מהשוק (recall) של שתי קבוצות של מכונות הנשמה ומכשירים תומכי נשימה מתוצרתה.

על פי דוברות משרד הבריאות הסיבה לכך: לחברה התברר שהשימוש בהן מהווה סיכון בריאותי פוטנציאלי הנוגע לספוג להפחתת רעש המשמש בהתקנים אלה. נמצא כי יש התפרקות חלקיקי הספוג והם עלולים לחדור לדרכי הנשימה ולשחרר גזים רעילים. הודעת החברה ומשרד הבריאות מפרטת באילו מכשירים ספציפיים נמצאה התקלה.

חברת מדטכניקה, נציגת "פיליפס" בישראל, הונחתה על ידי משרד הבריאות להחליף בדחיפות את המכשירים הנ"ל. "בכל מקרה", הודיע משרד הבריאות, "אין להפסיק את השימוש או לשנות את הטיפול שנקבע ללא התייעצות עם הרופא המטפל. אם הרופא קובע כי יש להמשיך להשתמש במכשיר מסוים עד לקבלת מכשיר חלופי, ניתן לעשות שימוש במסנן בקטריאלי נוסף. החברה תדריך את המשתמש כיצד לעשות זאת".

עבור מטופלים המשתמשים במכשירי BiLevel PAP ו-CPAP הודיע משרד הבריאות שיש להתייעץ עם הרופא כדי לקבוע את המשך הטיפול וכי "המכשירים יוחלפו על ידי החברה מוקדם ככל האפשר".

נושאים קשורים:  פיליפס,  מכשירי הנשמה,  recall,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות