חדשות

קרן עזריאלי תורמת לפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל 50 מיליון דולר

בית הספר החדש ישנה את שמו ל"פקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן"; המדינה תזרים סכום דומה, ובסך הכל תזכה הפקולטה בכ-400 מיליון ש"ח

הדמיה של הפקולטה לרפואה בגליל (צילום: אונ' בר אילן)
הדמיה של הפקולטה לרפואה בגליל. המספר הנמוך של בוגרי ביה"ס לרפואה בצפת שנשארו לעבוד בפריפריה כסימפטום לבעיה שורשית בהרבה (צילום: אונ' בר אילן)

קרן עזריאלי, על-שם איש העסקים הישראלי-קנדי דוד עזריאלי ז"ל שנפטר בשנה שעברה, הודיעה על תרומה בסך 50 מיליון דולר לפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן הפועלת בצפת. מעתה ייקרא בית הספר החדש לרפואה: "הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן".

מדובר בתרומה הגדולה ביותר של הקרן (הקיימת מאז 1989) והגדולה ביותר שניתנה אי פעם לאוניברסיטת בר-אילן, החוגגת בימים אלו 60 שנה להקמתה. דוברות האוניברסיטה מסרה, כי מאחר שהממשלה הכריזה על הפקולטה בגליל כפרויקט בעל חשיבות לאומית, היא גם התחייבה להעמיד מצידה סכום דומה לתרומה, כך שבסך הכול תזכה עתה הפקולטה לתרומה בסך 100 מיליון דולר (כ-400 מיליון שקל).

ההכרזה הרשמית של התרומה ועל שינוי השם של הפקולטה ייעשו מחר (יום ג'), במהלך טקס חגיגי לציון 60 שנות האוניברסיטה ברמת-גן

ההכרזה הרשמית של התרומה ועל שינוי השם של הפקולטה ייעשו מחר (יום ג'), במהלך טקס חגיגי לציון 60 שנות האוניברסיטה ברמת-גן, שבו גם יוענקו תארי דוקטור-לשם-כבוד.

הפקולטה לרפואה הוקמה לפני ארבע שנים, ועד כה הכשירה כ-550 סטודנטים לרפואה ולתארים מתקדמים במדעי הרפואה.

"תרומת קרן עזריאלי מסמלת הבעת-אמון ביכולתה של הפקולטה לרפואה למלא אחר הצורך ברופאים מיומנים, לבלום את תופעת 'בריחת המוחות' מישראל באמצעות החזרת סטודנטים, מורים וחוקרים שעזבו את ישראל למוסדות מחקר ומדע ברחבי בעולם, וגם לספק שירותי בריאות איכותיים תוך הרחבת אפשרויות התעסוקה לתושבי צפון הארץ", מסרה האוניברסיטה.

יו"ר ומנכ"ל "קרן עזריאלי", ד"ר נעמי עזריאלי, אמרה לרגל הקצאת התרומה: "המשימה האזורית והלאומית הזו עולה בקנה אחד עם מחויבותה המתמשכת של הקרן לישראל, להכשרה מתקדמת ומחקר מדעי ורפואי. יוזמה זו נשענת על עשור של מעורבות בתמיכה ועידוד דור חדש של רופאים וחוקרים קליניים. באמצעות התרומות שלנו, אנו שואפים לחולל השפעה משמעותית וארוכת טווח ותרומתנו לפקולטה לרפואה בגליל היא חלק מרכזי בחזון האסטרטגי שלנו עבור ישראל.

יו"ר ומנכ"ל "קרן עזריאלי", ד"ר נעמי עזריאלי: "תרומתנו לפקולטה לרפואה בגליל היא חלק מרכזי בחזון האסטרטגי שלנו עבור ישראל"

"אנו שמחים לשתף פעולה עם אוניברסיטת בר-אילן ביצירת פלטפורמה חדשה ללימודים קליניים לסטודנטים ולשפר את יכולת המחקר הרפואי הבסיסי באוניברסיטאות בארץ על מנת להשיג יתרונות רבי השפעה בראיה בינלאומית".

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, הוסיפה כי הקרן והמשפחה "גאות להיות חלק מהחזון הציוני העומד מאחורי הקמת הפקולטה לרפואה בצפון הארץ ולשתף פעולה עם מדינת ישראל ואוניברסיטת בר-אילן במשימה לאומית זו של הכשרת הדור הבא ברפואה, הרחבת תשתית המחקר הרפואי ואספקת שירותי בריאות מצוינים לכל תושבי האזור היפה בישראל".

נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופסור דניאל הרשקוביץ, לשעבר שר הטכנולוגיה והמדע, אמר כי "זו משימתנו לחולל מהפך בטיפול הרפואי בצפון ישראל, שתושביו זכאים ליהנות מגישה לשירותי הרפואה הטובים ביותר בדיוק כמו במרכז הארץ".

דיקן הפקולטה, פרופסור רן טור-כספא, הוסיף: "הפקולטה מכשירה את דור העתיד של הרופאים והמדענים בתחומי הרפואה והבריאות, יחד עם חינוכם למחויבות חברתית". הוא הביע תודתו למשפחת עזריאלי "על התמיכה העצומה בפקולטה ועל האמון בעתידה כמוסד מדעי-רפואי מוביל עם מחויבות לפיתוח הגליל".

נושאים קשורים:  חדשות,  הפקולטה לרפואה בגליל,  קרן עזריאלי,  דוד עזריאלי,  "הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן",  תרומה,  אוניברסיטת בר אילן
תגובות