חדשות

רופאי משפחה בחרו את המלים המייצגות את המקצוע: "חמלה", "אהבה" ו"אנושיות"

היוזמה נעשתה כחלק מיום רופאי המשפחה הבינלאומי החל היום; מארגני היוזמה בישראל הרכיבו איור של יונת שלום מהמלים הרבות שבחרו רופאי משפחה בישראל

איור שהוכן לרגל יום רופאי המשפחה הבינ"ל (צילום: יח"צ)

לקראת "יום רופאי המשפחה הבינלאומי" החל היום (יום ג'), יצאו איגודי רופאי המשפחה באירופה ובצפון אמריקה ביוזמה ייחודית, במסגרתה רופאי משפחה ברחבי העולם התבקשו לבחור במלה אחת, המתארת ומייצגת עבורם את מקצוע רפואת המשפחה.

בישראל הובלה היוזמה על ידי איגוד רופאי המשפחה והרופאים ד"ר רונן ברנד (מ"שירותי בריאות כללית" חיפה) וד"ר יונתן אוליאל (רופא מתמחה במחלקה לרפואת המשפחה ב"מכבי שירותי בריאות"). שניהם גם משמשים כנציגי ארגון המתמחים ורופאי המשפחה הצעירים באירופה (Vasco de Gama).

איור שהוכן בישראל לרגל יום רופאי המשפחה הבינ"ל (צילום: יח"צ)

איור שהוכן בישראל לרגל יום רופאי המשפחה הבינ"ל (צילום: יח"צ)

מאות רופאי משפחה מכלל המגזרים בחרו את המלה  המייצגות בעיניהם את מקצוע רופא המשפחה, על כל מורכבותו. שלוש המלים שנבחרות בשכיחות הגבוהה ביותר: הן "חמלה", "אהבה" ו"אנושיות". לפי הרופאים הבוחרים, אלה הן המלים המייצגות ביותר את המקצוע.

מהמלים הרבות האחרות שהוצעו, יצרו מובילי היוזמה ציור, שבו המלים מרכיבות איור של יונת השלום. הם הסבירו, כי היא מבטאת עד כמה הרפואה היא כלי לקירוב לבבות בינלאומי.

ד״ר רונן ברנד הסביר את הבחירה ביונת השלום למיצג: "רוב המדינות המשתתפות בפרויקט השתמשו במפת המדינה או בדגלה לצורך המיצג. אנחנו רואים את רפואת המשפחה ככלי לחיבור בין אנשים, שהוא הרבה מעבר ללאום, דת, מוצא או צבע עור. יונת השלום מייצגת את הקשר המשפחתי והפתיחות שאנחנו שואפים ליצור הן עם מטופלינו והן עם עמיתינו".

נושאים קשורים:  חדשות,  איגוד רופאי המשפחה,  יום רופאי המשפחה הבינלאומי,  יונת שלום,  מקצוע הרפואה
תגובות