חדשות

מורי הפקולטה לרפואה בגליל לקחו חלק בסדנאות ללימוד באמצעות עבודת צוות

הסדנה התקיימה בשבוע שעבר בהדרכת פרופ’ רות לוין, רופאה פסיכיאטרית במקצועה ופרופ’ למדעי ההתנהגות, שהיא גם סגנית הדיקן לחינוך רפואי בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת טקסס

תמונה מתוך הלימוד המשותף בצוותים שנערך למורי הפקולטה לרפואה בגליל (צילום: יח"צ)

הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל ערכה בשבוע שעבר סדנאות ללמידה פעילה, שבהן השתתפו רופאים שישמשו בעתיד הקרוב כמורי הסטודנטים בפקולטה.

הפקולטה הודיעה, כי בסדנאות נטלו חלק רופאים מבתי החולים המסונפים לפקולטה בגליל – בית החולים בנהרייה, "זיו" בצפת, "פורייה", המרכז לבריאות הנפש "מזור" - וכן ממרפאות קהילה באזור הצפון. כן נטלו חלק בסדנאות חוקרים בתחום הרפואה ומקצועות משיקים העוסקים בהוראה.

הסדנאות התקיימו ב"פורייה" ובקמפוס הפקולטה לרפואה בצפת; הן נערכו במסגרת פעילות היחידה להערכה ולקידום ההוראה בפקולטה לרפואה

הסדנאות התקיימו ב"פורייה" ובקמפוס הפקולטה לרפואה בצפת. הן נערכו במסגרת פעילות היחידה להערכה ולקידום ההוראה בפקולטה לרפואה, ובהתאם למדיניותה להביא להרחבת חלקה של הלמידה האקטיבית. את הסדנאות יזמה מנהלת היחידה, ד"ר נעמי דיקמן.

מנחת הסדנאות הייתה אורחת מארה"ב - פרופ’ רות לוין, רופאה פסיכיאטרית במקצועה ופרופ’ למדעי ההתנהגות, שהיא גם סגנית הדיקן לחינוך רפואי בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת טקסס.

הסדנה עצמה התנהלה בשיטת הלימוד TBLי- (Team-Based Learning), המתבססת על תיאוריית הלמידה הקונסטרוקטיביסטית, ממוקדת בלומדים ומקדמת את אחריותם האישית והקבוצתית לתהליך הלמידה ולתוצריו. על פי שיטה זו, הלומדים מגיעים לכיתה לאחר קריאה מוקדמת של חומר הרלוונטי לשיעור. משתתפי הסדנאות נתבקשו להגיע אליהן לאחר קריאה מוקדמת של המאמר The Essential Elements of Team-Based Learningי(Larry K. Michaelson, Michael Sweet).

תהליך הלמידה מתחיל בבחינה אישית ובפתרון אותה בחינה בצוותים, תוך הבהרת אי הסכמות ושאלות שמציג המנחה בדו-שיח עם הלומדים -ולבסוף, יישום החומר הנלמד, על-ידי פתרון קבוצתי של מקרה לדוגמא.

נושאים קשורים:  חדשות,  הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל,  חינוך רפואי,  TBL,  Team Based Learning
תגובות